LocalStiri

Linia de cale ferată Galați – Bârlad, grav avariată din cauza inundațiilor: Circulația trenurilor suspendată pe termen nelimitat

Din cauza inundațiilor devastatoare din județul Galați, linia de cale ferată dintre Galați și Bârlad, pe o lungime de 109 kilometri, a suferit distrugeri semnificative în mai multe porțiuni. În urma acestor daune, traficul feroviar pe această rută a fost complet suspendat, afectând numeroși navetiști și pasageri care utilizau zilnic trenurile operatoare pe acest traseu.

  Compania privată Transferoviar Călători (TFC), care administrează această secțiune de cale ferată din 2010, estimează că pagubele sunt de ordinul a câtorva milioane de euro. Cele nouă trenuri care circulau zilnic pe fiecare sens nu vor reveni prea curând, iar lucrările de reparație și refacere a infrastructurii vor fi complexe și de lungă durată.

  Ruta Galați – Târgu Bujor – Bârlad are o lungime totală de 109 kilometri și era utilizată intens de navetiști, mai ales în timpul săptămânii, având o durată de parcurs de aproximativ 2 ore și 40 de minute. De-a lungul traseului, trenurile opreau în 20 de stații, facilitând accesul locuitorilor din zonă la diverse localități și puncte de interes.

  Deși în 2010 circulau doar trei trenuri pe sens, iar durata călătoriei era mult mai mare, Transferoviar Călători a realizat în acești ani numeroase lucrări de modernizare a liniei, crescând viteza maximă de la 50 km/h la 70 km/h. Astfel, timpul de parcurs a fost redus cu o oră, oferind condiții mai bune de transport pentru pasageri.

  Inundațiile din județul Galați nu au afectat doar infrastructura feroviară, ci au provocat și pierderi de vieți omenești, cu șase decese raportate până în acest moment. Autoritățile locale și echipele de intervenție se confruntă cu o situație de criză, în timp ce comunitățile afectate așteaptă soluții pentru a restabili circulația feroviară și a asigura siguranța locuitorilor.

  Pentru moment, nu există un termen clar pentru finalizarea lucrărilor de reparație și redeschiderea liniei.

Vezi mai mult

Related Articles

Back to top button